In luna mai a anului 2010, instructorul de zbor Gelu Vasile Frunza se nascuse practic a doua oara, dupa ce a aterizat cu bine cu avionul ramas fara o roata deasupra aerodromului Clinceni.
Pana la accidentul mortal de weekendul trecut, Gelu Frunza se putea considera unul dintre cei mai norocosi piloti din Romania. In mai 2010, se afla la mansa unui avion Zephir 2000, cand el a fost nevoit sa tina aparatul in aer pret de doua ore, pentru a consuma combustibilul si a putea executa aterizarea fortata.
„Am aterizat cu bine, ma bucur ca nu a fost un accident, ci un incident. Aici nu aveam voie sa gresesc”, spunea Gelu Frunza atunci, la scurt timp dupa ce a aterizat. El mai avusese la activ un astfel de incident deasupra Carpatilor, cand i s-a oprit motorul.
In mai 2010, lui Frunza i s-a rupt roata avionului in timp ce-l instruia pe cursantul sau sa faca manevre tip „touch and go”, adica sa coboare pana aproape de sol, apoi sa ridice aparatul spre cer.
Cine a fost Gelu Frunza?
Gelu Vasile Frunza a fost fizician, informatician si instructor de zbor. El a absolvit Academia Romana de Aviatie in 2005 si a fost presedintele unei companii care antreneaza piloti pentru aparate usoare de zbor.